piątek, 13 maja 2016

~Warto pomagać...Patrzmy sercem, nie tylko oczami ♥

Tysiące ludzi rocznie, miesięcznie a nawet tygodniowo traci wzrok. Spada to na nich jak duży ciężar prosto na plecy, tak nagle. Wszyscy dobrze znamy tę regułkę o pomaganiu ludziom niewidomym, jak i potrzebującym. Lecz zastanów się teraz, tak szczerze, we własnym sercu, ile razy ty przeszedłeś obojętnie obok takiej osoby? Ile razy odwracałeś się od takiego człowieka? Najgorsza jest właśnie ta obojętność na ludzką krzywdę. Ja też nie jestem idealna, też pewnie nie raz komuś nie pomogłam, ale staram się to zmieniać. Oczywiście są osoby, które pomagają nawet bez proszenia o to. Takim osobą serdecznie podziękować w imieniu własnym i innych.  Wracając do tematu... Postaw się w sytuacji osoby niewidomej. Zobacz jak musi być jej trudno. Taka osoba nie podejdzie do ciebie i nie powie, że potrzebuje pomocy. To ty powinieneś się domyśleć. Wiem, nie można być nachalnym ale jeśli nasza intuicja podpowie, że powinniśmy pomóc, to zapytajmy czy taki człowiek tego potrzebuje. Miejmy oczy szeroko otwarte na ludzką krzywdę, a sercem ją leczmy. Zawsze to ty możesz być niewidomy, mieć nie daj Boże jakąś poważną chorobę... Ale uwierz, wtedy dobroć, którą dawałeś innym, odwdzięczy na tobie w pozytywnym znaczeniu. ♥ Pomagajmy - bo warto :)

Kilka miesięcy temu powstała ciekawa inicjatywa społeczna polegająca na rozdawaniu gadżetów szkolnych dla dzieciaków. Inicjatorem akcji jest Mateusz Pawłowski, uczeń klasy IV Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie. Mateusz ma 19 lat i jest osobą niewidomą. Zorganizował on już 2 konkursy plastyczne dla dzieci. Jeden w 2015 roku pt. "Pieniądz przyszłości", a drugi w 2014 roku pt. "Kreatywne dziecko". W każdym konkursie wzięło udział ponad 700 osób. 

Do oddania są gadżety do szkoły, takie jak linijki, zeszyty, plany lekcji, mini notatniki, naklejki oraz zakładki do książek. Możliwość wysyłki.


Zainteresowanych zapraszam na stronę akcji na Facebooku:


LICZBA GADŻETÓW OGRANICZONA :)




                                                                                                                                      ~Karolina i Daria

10 komentarzy:

  1. Bardzo mądry wpis!
    Pozdrawiam:*
    http://czekolada23.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie! Warto pomagać innym, nie żyjemy sami na tym świecie.

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. To co najważniejsze jest nie widoczne dla oczu ... niestety a pomagać warto może kiedyś to ona będzie potrzebna nam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo madre przedsięwzięcie! jestem jak najbardziej za tym aby pomagac innym, to piekne co robicie :)

    w wolnej chwili zapraszam do siebie http://justemsi.blogspot.com/ i do obserowania mnie na instagramie ;3 za wszysciutko sie odwdzieczam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wszystko ujęłyście. Rzadko kiedy mogę spotkać się z takimi słowami. Ja zawsze mam problem z pomaganiem innych. Jeśli ktoś z moich znajomych potrzebuje pomocy to jestem pierwsza aby mu pomóc, jednak jeśli chodzi o osoby których nie znam mam taką 'barierę', której nie umiem pokonać. Słyszałam już o tym projekcie i jestem pod wrażeniem :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem pod wrażeniem super post :D liliuch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra jest też świąteczna paczka ;) Ważne by w ogóle coś robić.
    zapraszam do siebie KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie napisane. Szanuje osoby udzielające się charytatywnie ;)

    Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bezinteresowna pomoc to coś pięknego, ale bardzo rzadko spotykanego w dzisiejszych czasach.
    Sama wiem po sobie, że są momenty, gdy mimo świadomości, że powinnam pomóc danej osobie mam barierę wewnętrzną i idę dalej... Pomagać też trzeba się nauczyć. I właśnie do tego dążę :)
    Pozdrawiam, afaik-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie napisane ;) Pomoc bezinteresowna jest rzadko spotykana..
    http://patrycjaalicja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń