sobota, 4 czerwca 2016

~Harcerstwo...

Harcerstwo... Pierwsze co ci przychodzi na myśl to dzieci biegające po lesie w dziwnych mundurkach. Obrażasz ich, śmiejesz się... Ale gdyby nie te dzieci, Polska by moga teraz nie istnieć. Wielu harcerzy oddało życie za ojczyznę a ty nawet nie potrafisz tego docenić... To przykre, że nie zauważasz tego, jak bardzo byli w stanie się poświęci byś teraz żył w wolnym kraju, byś mógł mówić w swoim ojczystym języku... Tak, masz rację. Biegamy po lasach w "dziwnych" mundurkach. Tak, pomagamy starszym i potrzebującym. Tak, jesteśmy dziwni i ciężko nas zrozumieć. Tak, jesteśmy inni ale to właśnie dzięki tej inności jesteśmy tak wspaniali. Cześć, to ja. Jedna z tych nieco innych ludzi. "Innych? Co masz na myśli?". Jestem harcerką. Działam w ZHP od... Hmm.. Sama nie wiem... Trzech lat? To nie istotne. W każdym bądź razie dość długo jak na mnie. Wielu moich znajomych dziwi się, nie rozumie co mogę w tym widzieć. Otóż dla mnie to jest coś więcej niż tylko organizacja, to sens życia. To właśnie tam poznałam wielu wspaniałych ludzi, których teraz mogę nazwać przyjaciółmi. To właśnie tam nauczyłam się czym jest szacunek do innych, odpowiedzialność a przede wszystkim zaufanie. Bez harcerstwa pewnie nie umiała bym udzielić komuś pierwszej pomocy, czy też przetrwać kilku dni w lesie. Szczerze mówiąc, ciężko byłoby mi teraz odejść z ZHP i zostawić to wszystko, nad czym pracowałam kilka lat. Harcerstwo stało się dla mnie najważniejszą rzeczą w życiu. Właśnie dzięki tej organizacji poznałam historię Polski, wspaniałych bohaterów historycznych takich jak Rudy, Alek czy też Zośka, z których powinniśmy brać przykład. To tam nauczyłam się tak naprawdę przyjaźń i bliskość. Harcerstwo dało mi swobodę bycia sobą. A harcerze stali się moją rodziną. ♥
~
"Ramię pręż słabość krusz i nie zawiedz w potrzebie, Podaj swą pomocną dłoń tym co liczą na ciebie. Zmieniaj świat zawsze bądź sprawiedliwy i odważny, Śmiało zwalczaj wszelskie zło, niech twym bratem będzie każdy."








8 komentarzy:

  1. Cudne zdjęcia :*
    Nic dodać, nic ująć... harcerstwo to najpiękniejsze co mnie w życiu spotkało ♥
    http://neversaynever171.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. masz w 100 procentach racje. Kocham Cie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym nie mogła być w harcerstwie, po prostu nie widzę tam przestrzeni dla siebie :D
    Dobrze napisany post i ładne zdjęcia :D
    lifestylejulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Harcerstwo to coś naprawdę pięknego, sama byłam harcerką, ale ze zmianą szkoły idzie więcej obowiązków, dojazdy, brak czasu, niestety ;/ Ale każdego bym namawiała!
    Super post i zdjęcia!

    http://roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś byłam w harcerstwie ale w końcu uznalam że to nie dla mnie. Dużo moich koleżanek także odeszło więc w sumie nie miałam z kim chodzic na spotkania.
    Ślicznie wyglądasz w tym mubdurku!
    Piękne zdjęcia
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny post! Ja również jestem harcerką. Co prawda w ZHR, ale organizacja nie ma znaczenia ważne, że jest się harcerką. U mnie w klasie też wiele osób nie rozumie idei harcerstwa. Zachęciłam jedną koleżankę i jak na razie jej się podoba. Wklejam jej tu własne słowa: ,, ". Jestem podzastępową, ale pewnie do czasu, ponieważ moja zastępowa już uczestniczyła w kursie przybocznych. Dla mnie harcerstwo to największy sens życia ♥

    Zapraszam: http://my-wooonderland.blogspot.com/
    P.S. Super jest ten mrugający czarny kotek w rogu ♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałam wkleić te słowa koleżanki xd

      Usuń
  7. Kiedyś chciałam zapisać się do harcerstwa, jednak moją druhną byłaby moja znienawidzona kuzynka, więc dlatego zrezygnowałam. Trochę szkoda, bo mogłam poznać wielu nowych ludzi.
    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń