czwartek, 4 sierpnia 2016

~Nie wiesz - nie oceniaj...

Widząc pijanego mężczyznę, który ledwo stoi na nogach, pierwsze co przychodzi ci do głowy to "Pijak. Alkoholik". Prawda jest taka, że dzień wcześniej zobaczył swoją żonę z jej kochankiem, zawaliło mu się całe życie, nie dał sobie rady. Upił się, by zapomnieć. 

Po drugiej stronie ulicy idzie mała dziewczynka, 16 - latka, prowadząca wózek z małym dzieckiem. "Dziwka. Puszczalska szmata". Rok temu została zgwałcona przez własnego ojca. Popatrz tam, widzisz tamtego chłopca siedzącego pod drzewem? "Nie stać go na normalne ciuchy? Wygląda jak pedał". Przez całe życie jest poniżany i prześladowany przez kolegów z klasy, bo ma własny styl i umie wyrazić własne zdanie. Kiedyś nie zwracał uwagi na te wyzwiska lecące w jego kierunku - dziś cierpi na depresję. Nie raz próbował odebrać sobie życie.

 Co powiesz o tamtej dziewczynie? "Gruba świnia. Mogłaby schudnąć." Chcesz usłyszeć prawdę? Ta 14 - latka jest chora. Nie ma wpływu na to jak wygląda. Bardzo by chciała być jak inne - szczupła, zgrabna. Ale nie może. 

A co powiesz gdy zobaczysz chłopca w podartej koszulce, wytartych spodniach, dziurawych butach? "Wieśniak, mógłby sobie kupić lepsze ubrania"? A co jeśli pochodzi z biednej rodziny i nie stać go nawet na chleb, a resztę swoich ubrań oddał swojej młodszej siostrzyczce, by nie było jej zimno? Nie wiesz jak jest naprawdę. 

Uważaj na to co mówisz, bo kogoś możesz urazić swoimi słowami. Pozory mylą, nie wiesz co mogło spotkać innych, więc dlaczego ich od razu ich oceniasz? Pomyśl zanim o kimś coś powiesz.






8 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia, zgadzam się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą, niestety wiele osób ocenia zbyt pochopnie :/
    Urocze zdjęcia :)

    http://livetourevel.blogspot.com/2016/08/motywacja-czyli-jak-wyjsc-z-dobrym.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny post, aż się łezka w oku kręci. Szkoda, że 90% ludzi tego nie rozumie i dalej tak robi :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy raz mnie oceniono pochopnie ja postanowiłam, że już nie będę. Nie ja. Doszło do tego, że nawiązywałam zdecydowanie mniej znajomości, lecz mniej toksycznych. teraz jest zdecydowanie lepiej gdyż nie ma niepotrzebnych złości i spin. :)
    Zapraszam do mnie KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietnie napisane.. trafia w serce i zostaje w pamięci. Przepiękne zdjecia

    ZOSTAŁAŚ NOMINOWANA PRZEZeMNIE DO LBA! więcej informacji: http://noeese.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-lba.html

    pozdrawiam serdecznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda ludzie bardzo lubią pochopnie oceniać innych. Ja sama się o tym przekonałam, a potem usłyszałam, że jestem zupełnie inna :)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy człowiek zawsze gadał i gadać będzie. Nie ma co się przejmować :)
    http://werablogerkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń